گوترش به نتانیاهو هشدار داد
گوترش به نتانیاهو هشدار داد

گوترش به نتانیاهو هشدار داد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره تبعات فاجعه آمیز پیش نویس قانونی که مانع فعالیت های آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) می شود، در نامه ای هشدار داده است.

گوترش تصریح کرد: چنین اقدامی، تلاش‌ها برای کاهش رنج و تنش‌های انسانی در غزه و در واقع کل سرزمین اشغالی فلسطین را متوقف می کند.

او این مساله را یک فاجعه خواند و گفت: این فاجعه ای در یک فاجعه کامل خواهد بود.

فرماندهی «جبهه داخلی» رژیم صهیونیستی اعلام کرد به دنبال افزایش شلیک موشک‌های حزب الله به شهر حیفا، محدودیت‌هایی را برای افراد غیرنظامی در این منطقه وضع کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد یادآور شد: تعداد بی سابقه ای - از جمله تعداد زیادی از اعضای خانواده سازمان ملل متحد ما جان خود را از دست داده اند. اکثریت قریب به اتفاق کشته شدگان بخشی از ستون فقرات کمک های بشردوستانه بودند. آنروا در میان این همه تحولات، بیش از هر زمان دیگری ضروری است. آنروا بیش از هر زمان دیگری غیر قابل جایگزین است.

گوترش تاکید کرد: فعالیت های آنروا بخش جدایی‌ناپذیر ارائه کمک در غزه است. منزوی کردن یک آژانس سازمان ملل از بقیه امکان پذیر نیست.

دبیرکل سازمان ملل گفت: غیرقانونی کردن آنروا از سوی اسرائیل به طور موثر به هماهنگی برای محافظت از کاروان ها، دفاتر و پناهگاه های سازمان ملل پایان و خدمت رسانی به صدها هزار نفر پایان می دهد. بدون آنروا، تحویل غذا، سرپناه و مراقبت های سلامتی به بیشتر جمعیت غزه متوقف می شود.

نتانیاهو شامگاه سه شنبه ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را بر عهده گرفت و مدعی شد سیدهاشم صفی الدین جانشین او را نیز اسرائیل ترور کرده است.

گوترش ادامه داد: بدون آنروا ، ۶۶۰ هزار کودک غزه تنها نهادی را که قادر است برای شروع مجدد آموزش به آنها کمک کند، از دست خواهند داد و این خطر انداختن سرنوشت یک نسل کامل است.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: بدون آنروا، بسیاری از خدمات سلامتی، آموزشی و اجتماعی در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی نیز پایان خواهند یافت.

 

همچنین ببینید

شهادت سردار فلاح زاده و زیاد النخاله در دمشق تکذیب شد+ فیلم

شهادت سردار فلاح زاده و زیاد النخاله در دمشق تکذیب شد+ فیلم

مهر : خبرنگار صداوسیما گفت: برخلاف شایعات، سردار فلاح‌زاده یا زیاد النخاله در محل حملهٔ دمشق نبوده‌اند.