صنوبر، نهال غیرمثمر اما پر درآمد؟!!!
صنوبر، نهال غیرمثمر اما پر درآمد؟!!!

صنوبر، نهال غیرمثمر اما پر درآمد؟!!!

رپرتاژ آگهی : اما نکته فوق العاده‌اش اینه که برای پرورش این نهال نیازی به مراقبت‌های مداوم، چالش برانگیز و نهاده‌های کشاورزی هزینه بر نیست؛ چی بهتر از اینکه با زراعت چوب با کمترین هزینه اولیه و کاشت نهال ثروت آفرین صنوبر می‌توانید  از طریق فروش و صادرات چوب مقاوم، سفید، با کیفیت و پرکاربرد آن حتی بیشتر از نهال‌های میوه و بارده ثروت اندوزی کنید.

 نهال رطوبت دوست صنوبر به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی مانند؛ سازگاری با انواع اکوسیستم و نوسانات آب و هوایی، سرعت رشد بسیار بالا، امکان کاشت توام با محصولات زراعی به صورت تک درخت، ردیفی، توده‌ای و امکان پرورش در اراضی کم بازده و حتی کوچک از جمله مهم‌ترین و برترین ارقام غیر مثمر در حوزه باغداری جهت رسیدن به درآمدهای فوق العاده و چشمگیر است!!!

امروزه ساخت مصنوعات چوبی، مبلمان، کاغذ، الوار نیاز مبرمی به چوب‌های با کیفیت داشته و با توجه کاهش اراضی جنگلی به دلیل توسعه شهری، جنگل خواری و صنعتی، کشور ما نیازمند واردات انبوه چوب از کشور روسیه است. اما به لطف نهال صنوبر و گونه‌های پولساز و برتر آن مانند سپیدار یا کبوده، نیگرا، صنوبر تبریزی یا شالک می‌توان با کاشت انبوه این رقم در مناطق کوهستانی و پربارش، کنار رودخانه‌ها و مسیرهای آب و همچنین بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف از این نژاد فوق العاده سازگار در جهت تولید چوب، اشتغال زایی و کسب درآمد نهایت استفاده را برد و از نابودی جنگل‌ها جلوگیری کرد.

درآمد باورنکردنی زراعت چوب با کاشت صنوبر

 احداث باغ صنوبر از جمله ایده‌های پولساز کشاورزی است که به دلیل ویژگی سریع الرشد بودن، رشد طولی و قدی  و  بازدهی سریع می‌تواند درآمدهای باورنکردنی برای باغداران به ارمغان آورد. با یک عملیات ریاضی ساده می‌توان گفت که در یک هکتار سطح زیر کشت در فواصل کاشت1*2 به راحتی می‌توان ۵۰۰۰ هزار نهال صنوبر کشت کرد. با سرمایه اولیه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی و پس از بازه زمانی ۶ ساله می‌توان در هر هکتار ۵۰ متر مکعب چوب صادراتی یا ۱۷۵۰۰۰۰هزار کیلو چوب برداشت کرد.

با احتساب قیمت تقریبی ۷ هزار تومانی هر کیلو چوب می‌توان نتیجه گرفت که سود خالص از پرورش این رقم پولساز ۸ الی ۱۰ میلیارد خواهد بود!!!! درختان جنگلی رشد کندی دارند اما درخت صنوبر ۴ الی ۵ برابر درختان جنگلی چوب تولید می‌کند و تا ۳۰ متر نیز می‌تواند رشد ارتفاع داشته باشد. بنابراین تنها با تامین آب به موقع و رسیدگی‌های کم هزینه حتی در شرایط اقلیمی متفاوت هم در  مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت دیم و هم در مناطق معتدل و گرم و خشک با کاشت نهال در نزدیکی منابع آبی، کنار نهرها، جوب‌ها و رودخانه‌ها می‌توان از این رقم غیر مثمر پردرآمد، ثروت‌های باورنکردنی همتراز و یا حتی بیشتر از  باغات میوه به دست آورد.

 لازم به ذکر است که ارزش چوب صنوبر با قطور شدن آن نیز افزایش یافته و برای افزایش هرچه بیشتر  رشد طولی و تنه آن، کودهای تقویتی سولو پتاس و سه ۲۰ بسیار تاثیرگذار هستند. در کنار چوب پرفروش و صادراتی صنوبر، حتی شاخه‌های یک ساله و برگ‌های آن نیز در صنایع دامی بسیار پرکاربرد بوده و امکان درآمدزایی از آن نیز وجود دارد. چوب و مشتقات حاصل از آن و کاربردهای وسیع در صنایع چوبی، این نهال را به رقمی تجاری تبدیل کرده که چوب آن در بازارهای داخلی و برون مرزی بسیار پرتقاضا و ارزشمند است.

با مزایای فوق‌العاده ای که موجب توجیه اقتصادی بالای صنوبر شده، آشنا شوید!!!

به طور کلی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای چوب صنوبر باعث شده پرورش آن توجیه اقتصادی بالایی داشته و در کنار توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و درآمدهای بالا برای باغداران، فواید محیط زیستی و اکوسیستمی متعددی نیز به دنبال داشته باشد. در این بخش دلایلی که باعث ارزشمند بودن درخت صنوبر شده است ذکر می‌شود.

چوب درخت صنوبر دارای رنگ روشن و سفید، بافتی سبک نرم، همگن و خوشکار بوده  و دارای قابلیت‌های پیچ خوری، چکش خواری و چسبندگی خوبی دارد لذا در صنایع چوبی و برای ساخت مصنوعات چوبی بسیار گزینه ایده‌آلی است.

این چوب پرکاربرد بوده و از چوب‌های کم قطر و شاخه‌های آن می‌توان در تهیه نئوپان، مداد و الوار استفاده کرد.

چوب‌های تنومند آن در صنایع ساختمانی، مبلمان سازی، مصنوعات چوبی و کاغذسازی بسیار ایده آل است.

کاشت این نهال در کنار درختان میوه و محصولات زراعتی هیچ نوع تداخل و مغایرتی ایجاد نمی‌کند.

این نهال با اکثر اقلیم‌ها و شرایط اکوسیستمی متفاوت سازگار بوده و کمتر دچار تنش دمایی، محیطی، آفت و بیماری می‌شود.

این رقم رطوبت دوست بوده و در مناطق پربارش سردسیری می‌توان به صورت دیم آن را کاشت و حتی در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل نیز می‌توان با کاشت آن در کنار رودخانه‌ها جویبارها و منابع آبی از کنار آن به درآمدهای بالا رسید.

نهال صنوبر دارای ریشه‌های سطحی و با رسد سریع است در نتیجه عملکرد بازدهی سریعی داشته و در سال ششم می‌توان از آن درآمدهای میلیاردی کسب کرد.

به دلیل امکان کاشت در خاک‌های آهکی، کم بازده و ضعیف، مناطق بادخیز، مقاومت بی‌نظیر در برابر نوسانات جوی و انواع بیماری‌ها و کم بودن نیازهای اکولوژیکی نگهداری آن هزینه‌های پرورشی بسیار کمی دارد.

نهال صنوبر علاوه بر چوب تجاری، دوستدار محیط زیست بوده و به عنوان بادشکن یا پوشش گیاهی پایدار می‌تواند موجب کنترل سیلاب، کاهش خطرات فرسایش خاک و رسوبات خاکی شود.

معیارهای استاندارد هنگام خرید نهال صنوبر

هنگام خرید نهال صنوبر رقم‌هایی را انتخاب کنید که دارای قطر ۸ الی ۱۰ میلیمتری و ارتفاع یک و نیم تا دو و نیم متری باشد.

برای اینکه ریشه نهال شما در زمین جدید گیرایی و استقرار بهینه داشته باشد نهال‌های ۲ ساله با ریشه‌های مویی، بدون پیچ خوردگی، سوختگی و درهم تنیدگی را انتخاب کنید.

نهال انتخابی باید دارای ساقه و تنه صاف، سالم و کشیده، جوانه‌های انتهایی سالم، ریشه بدون آسیب و تاج متقارن باشد.

برای اطمینان از کیفیت و سلامت نهال آن را از نهالستان معتبر تهیه کرده و برای آن گواهی عاری از آفات و لیبل اصالت دریافت کنید.

با خرید برترین نهال صنوبر از رویال نهال، اقتصادی همیشه سبز و سودآور تجربه کنید!!!!

کیفیت بالای چوب درخت صنوبر آن را در بازارهای فروش داخلی و خارجی، بسیار محبوب و پرتقاضا کرده و علاوه بر ایجاد شغلی دائمی، پرسود و مطمئن به تامین نیاز چوبی کشور و جلوگیری از کاهش اراضی جنگلی نیز کمک می‌کند. زمین‌های نامساعد و کم بازده حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز می‌توانند با پرورش نهال صنوبر به انبارهای ثروت برای شما تبدیل شوند. مسلماً دوست ندارید این میزان درآمدزایی از یک نهال غیر مثمر و کم دردسر را از دست بدهید.

 مضاف بر اینکه برای پرورش آن نیاز به تجربه بالا یا هزینه‌های پرورشی هنگفت نداشته و با کمترین سرمایه اولیه می‌توانید بالاترین درآمد را برداشت کنید. شما عزیزان می‌توانید بهترین رقم‌های صنوبر را با کیفیتی بی‌نظیر، سلامت و استاندارد بالا و تضمین اصالت به همراه قیمتی کاملاً منصفانه از رویال نهال خریداری کنید و با  مشاوره‌های تخصصی رایگان کارشناسان این مرکز، با این رقم زود بازده و سریع الرشد و کم چالش درآمدهای میلیاردی پایدار و خالص را تجربه کنید.

قیمت نهال صنوبر نیگرا در مجموعه رویال نهال به شرح زیر است

نهال ۱ الی ۵/۱ متری :۱۰ هزار تومان

نهال دو ساله ۵/۱  الی ۳ متری:۱۷ هزار تومان

جهت مشاوره و خرید نهال صنوبر با شماره های زیر در ارتباط باشید

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

همچنین ببینید

جنایت تازه اسرائیل در لبنان/ چند نفر شهید شدند؟

جنایت تازه اسرائیل در لبنان/ چند نفر شهید شدند؟

مهر : منابع لبنانی از تداوم حملات اسرائیل به لبنان خبر دادند.