قیمت دلار استارت اصلاح را زد؟
قیمت دلار استارت اصلاح را زد؟

قیمت دلار استارت اصلاح را زد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در روزهای اخیر با کاهش دما همراه شده است و کاهش تأثیرگذاری اخبار منفی، برخی از سرمایه‌گذاران را مجاب به فروش دارایی‌های شان کرده است. تحلیلگران با اشاره به «سیاست‌های بانک مرکزی» در یک سال و نیم گذشته، معتقدند در صورت کاهش ریسک‌های موجود، بازگشت قیمت دلار به سطوح پایین‌تر که در تابستان تجربه شد، محتمل است. به عقیده این گروه کاهش فاصله بین نرخ ارز در بازارهای رسمی و غیررسمی می‌تواند اثرات مثبتی بر اقتصاد کشور به همراه داشته باشد و به تثبیت بازار ارز کمک کند. با این حال، قیمت دلار روز دوشنبه در بازار هرات با گپ منفی ۴۱۰ تومانی آغاز به کار کرد و در نیمه اول معاملات به ۶۲  هزار و ۹۰۰ تومان رسید، اما در نیمه دوم فعالیت بازار با نوسان مثبت ۲۵۰ تومانی به کانال جدید وارد شد؛ روندی که به عقیده تحلیل‌گران فنی می تواند مسیر نزدیک شدن قیمت این اسکناس آمریکایی را به مرزهای حمایتی هموار کند.

قیمت دلار تهران هم روز گذشته با گپ منفی ۳۵۰ تومانی در ۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان معاملات را آغاز کرد و ابتدا بین پله‌های هفتم تا نهم این کانال نوسان داد و سپس در ادامه معاملات، در کانال بالاتر قرار گرفت. تحلیل‌گران فنی معتقدند توجه به سطوح حمایتی و مقاومتی در جریان معاملات امروز بسیار مهم است و در صورتی که قیمت دلار هرات پایین مرز ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان دهد، کاهش قیمت به سطوح حمایتی ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان محتمل است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار در انتظار فاز اصلاحی؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۷ مهر 1403» بخوانید.

همچنین ببینید

جنایت تازه اسرائیل در لبنان/ چند نفر شهید شدند؟

جنایت تازه اسرائیل در لبنان/ چند نفر شهید شدند؟

مهر : منابع لبنانی از تداوم حملات اسرائیل به لبنان خبر دادند.